Vasarā zeļ izkliedētie pakalpojumatteices uzbrukumi

Vasarā zeļ izkliedētie pakalpojumatteices uzbrukumi: 2. ceturksnī uzbrukumu skaits pieaudzis par 18 % salīdzinājumā ar pagājušo gadu

2019. gada 8. augustā

2019. gada otrajā ceturksnī izkliedēto pakalpojumatteices uzbrukumu kopskaits pieauga par 18 % salīdzinājumā ar to pašu periodu 2018. gadā. Ir bijis ievērojami vairāk lietojumslāņa pārplūdināšanas uzbrukumu, kurus ir gan grūtāk sarīkot, gan aizsargāt pret tiem. Salīdzinājumā ar 2018. gada 2. ceturksni to daudzums ir palielinājies par trešdaļu (32 %). Tādējādi tagad tie veido gandrīz pusi (46 %) no visiem „Kaspersky DDoS Protection” novērstajiem uzbrukumiem.

„Kaspersky” pārskats par izkliedētajiem pakalpojumatteices uzbrukumiem 2019. gada 2. ceturksnī liecina, ka šajā periodā ir bijis par 44 % mazāk uzbrukumu nekā 1. ceturksnī. Tas nepārsteidz, jo pavasara beigās un vasarā šādu uzbrukumu daudzums parasti samazinās, tomēr salīdzinājumā ar šo pašu periodu pērn izkliedēto pakalpojumatteices uzbrukumu skaits 2. ceturksnī ir audzis par 18 % un par 25 % salīdzinājumā ar 2017. gada 2. ceturksni.

Svarīgi, ka sezonālajam samazinājumam ir bijusi pavisam niecīga ietekme uz lietojumslāņa pārplūdināšanas uzbrukumu skaitu, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni sarucis tikai par 4 %. Šī veida uzbrukumi vēršas pret noteiktām lietotņu funkcijām vai programmsaskarnēm, lai patērētu ne tikai tīkla, bet arī servera resursus. Tos ir arī grūtāk konstatēt un aizsargāt no tiem, jo tie ietver īstu pieprasījumu izpildi. Salīdzinājumā ar 2018. gada 2. ceturksni šā veida uzbrukumu skaits ir palielinājies gandrīz par trešdaļu (32 %), un šādu uzbrukumu īpatsvars 2019. gada 2. ceturksnī ir sasniedzis 46 %. Tā ir par deviņiem procentiem lielāka daļa nekā šā gada pirmajā ceturksnī, un par 15 % vairāk nekā šajā pašā 2018. gada periodā.

„Parasti kārtības traucētāji, kas izklaidējas, veicot izkliedētos pakalpojumatteices uzbrukumus, dodas vasaras brīvdienās un pārtrauc darbību līdz septembrim, taču šī ceturkšņa statistika liecina, ka profesionāli uzbrucēji, kas veic sarežģītus izkliedētos pakalpojumatteices uzbrukumus, cītīgi strādā pat vasarā. Tā ir diezgan satraucoša tendence uzņēmumiem. Daudzi ir labi aizsargāti pret lielu liekās datplūsmas apjomu, bet, lai konstatētu izkliedētos pakalpojumatteices uzbrukumus lietojumslānim, ir jāspēj pamanīt patvaļīgas darbības, pat ja to apjoms ir mazs. Tāpēc mēs iesakām uzņēmumiem nodrošināt, ka to pret izkliedētajiem pakalpojumatteices uzbrukumiem vērstie aizsardzības risinājumi ir gatavi cīnīties ar šiem sarežģītajiem uzbrukumiem,” komentē „Kaspersky DDoS Protection” grupas uzņēmējdarbības attīstības vadītājs Aleksejs Kiseļovs.

Izanalizējot komandas, ko roboti saņēma no komandvadības serveriem, konstatēts, ka visilgākais izkliedētais pakalpojumatteices uzbrukums 2019. gada 2. ceturksnī noritēja 509 stundas, tas ir, gandrīz 21 dienu. Šis ir visilgākais uzbrukums, kopš 2015. gadā „Kaspersky” sāka novērot robottīklu aktivitāti. Pirms tam ilgākais uzbrukums turpinājās 329 stundas un tika novērots 2018. gada 4. ceturksnī.

Lai palīdzētu organizācijām aizsargāties pret izkliedētajiem pakalpojumatteices uzbrukumiem, „Kaspersky” iesaka veikt šādus pasākumus.

Nodrošināt, ka tīmekļa un IT resursi var apstrādāt lielu datplūsmu.

Izmantot profesionālus risinājumus, lai aizsargātu organizāciju pret uzbrukumiem. Piemēram, „Kaspersky DDoS Protection” apvieno „Kaspersky” plašo kiberdraudu apkarošanas lietpratību un uzņēmuma oriģinālās iekšējās izstrādnes. Šis risinājums aizsargā pret visu veidu izkliedētajiem pakalpojumatteices uzbrukumiem neatkarīgi no to sarežģītības, stipruma vai ilguma.

Par „Kaspersky”

„Kaspersky” ir starptautisks kiberdrošības uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā. „Kaspersky” dziļā draudu pazīšana un drošības zināšanas nepārtraukti pārtop inovatīvos drošības risinājumos un pakalpojumos, lai aizsargātu uzņēmumus, izšķirīgi svarīgas infrastruktūras, valdības un patērētājus visā pasaulē. Uzņēmuma visaptverošajā drošības klāstā ietilpst labākā galiekārtu aizsardzība un vairāki specializēti drošības risinājumi un pakalpojumi cīņai ar sarežģītiem un mainīgiem digitālajiem apdraudējumiem. Vairāk nekā 400 miljonu lietotāju ir aizsargāti ar „Kaspersky” tehnoloģijām, un mēs palīdzam 270 tūkstošiem korporatīvo klientu aizsargāt to, kas viņiem ir vissvarīgākais. Uzziniet vairāk vietnē www.kaspersky.com.

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment